Wednesday, January 5, 2011

SEMESTER PUN BERMULA.

Pembuka tahun yang sungguh busy.  Budak-budak sekolah lah of course! Dah 3 hari mula sekolah aku pulak yang keletihan.

Hari minggu pagi-pagi lagi dah ronda pasar karat stadium Shah Alam. Kak Cik nak cari beg sekolah. Ada, bukan tak ada jual kat situ tapi semua dia tak berkenan. Alahai..anak dara sorang ni. 2 minggu sebelum bukak sekolah dah round KL cari beg sekolah. Tak jumpa-jumpa jugak. Aku tak tau lah beg macamana yang dia nak. Nak cari warna purple..bila dah jumpa corak cam budak-budak pulak. Hish!..tak faham aku.

Petang ronda kat Sri Muda lak. Keluar masuk kedai tak de gak. Masuk Mydin lagi lah tak jumpa. Singgah C4. Pun tak de. Pegi pulak cari kat Ole-Ole..bayang beg yang dia nak tu haram tak de.

Akhirnya aku yang semput. Kaki dah rasa kejang. Pinggang dah mula berdenyut. Umur dah 4 series ni bab ronda-ronda ni memang aku dah tak suka sangat dah. Sekarang lagi ringkas. Kalau nak apa-apa aku terus ke kedai yang aku tahu barang tu ada kat situ dan terus grab aje. Jimat masa dan tenaga. Yang sebenaunya jimat duit..tak lah nampak benda-benda yang lain-lain tu..he..hee..jauh berjalan luas pandangan..macam-macam nak beli!

Nasib baik Iman dan Anas ok. Iman guna beg yang dia dapat hadiah untuk kutipan derma terbanyak di sekolah tahun lepas. Anas tahun ni beg baru warna hijau pucuk pisang ada gambar Hot Wheel. Dia yang pilih sendiri. Tak kisah lah janji dia suka dan nak bawa beg tu ke sekolah.

Hari pertama semua bersemangat bangun pagi. Bersemangat bersiap dengan kasut baru, baju baru dan beg baru. Anas yang pertama siap. Iman biasanya yang terakhir tapi kak cik yang pergi dulu. Itu pun terlambat bila hon kereta dah melaung-laung kat bawah. Kak Cik ke sekolah bawa beg lama!

Minggu depanlah kita gi Klang ya kak cik. Tak jumpa gak tak tau lah mama...


IR :  Sek. Keb Sg. Plong..tempat pertama mengenal A, B, C, 1, 2, 3.   

No comments:

Post a Comment