Monday, December 19, 2011

selamat pulang..home sweet home.


Salam semua. Bersua lagi setelah sepi seketika.

Mood nak berblog pudar lagi. Banyak cerita sejak balik dari Bandung.  Macam macam rasa, peristiwa, kisah2 yang aku lalui. Macam rasa makanan Sunda dan Jawa yang nampak sedap tapi bila dah masuk tekak rasa nak terkeluar balik. Nak termuntah.

Alhamdullillah..aku selamat memijak kembali bumi Malaysia.. Tanah Tumpah Darahku Jumaat lepas setelah seminggu berkelana. Mungkin ini perasaan yang dirasa oleh semua warga Malaysia bila berkunjung ke negara orang. Mula2 nak pergi memang excited..dan lama sikit rasa tak sabar nak balik dan rasa syukur sangat bila dari atas awan aku dah nampak sungai, pokok2, jalanraya dan rumah2. Oh! Tak sabarnya nak jejak bumi. Dan paling tak sabar rindu nak landing atas katil sendiri!  Home sweet home!.. walaupun rumah aku macam tongkang pecah (kadang2 je). Mungkin masih rasa penat lagi tu sebab idea nak mulakan cerita tak lagi menjenguk.




siapa yang tak rindu kalau katil camni..


Mungkin juga sebab  peristiwa2 kecil yang melukakan membuatkan aku rasa macam tak de semangat. Semangat dah terbang dan aku memang lemah semangat. Lagi2 malam tadi masa balik dari kampong hubby terlanggar seekor anjing hitam yang melintas secara tiba2. Bumm!! Terlanggar bahagian depan sebelah kiri kereta. Berdengking2 anjing tu menjerit. Sebab malam aku tak nampak anjing tu tergolek dok atau masih hidup.

Aku dan hubby tak berhenti pun sebab rasa tak ada apa2. Masuk aje ke Guthrie Highway tiba2 seperti bunyi sesuatu yang kuat dari sebelah kiri kereta. Aku pandang hubby..ini mesti sebab terlanggar anjing tadi.  Aku dan hubby turun..masing2 senyum kelat. Bumper depan terkopak separuh. Lampu kecil dah terbang entah ke mana.  Hmm...duit lagi. Macam tau2 je minggu ni hubby dapat bonus. Redho je lah.

Nanti ye..aku nak cerita pasal ke Bandung dan yang specialnya cerita Ratu Laut Selatan masa aku ke Solo/Yogyakarta ari tu.


Daa...


IR : ada syukur dalam setiap hembusan nafasku.

No comments:

Post a Comment