Tuesday, December 6, 2011

jangan menangis..


Salam manis.

Semakin hampir ke penghujung tahun 2011 banyak yang terjadi macam2 yang berlaku. Agaknya semua tu nak jadikan hidup aku ni lebih berwarna warni ada masam, manis, pahit dan tawar.

Allahamdulillah Iman dah selamat masuk jawi. At last!..kwang...kwang..kwang...Iman yang keras hati dan kepala tu menangis jua akhirnya.

Aku dan Faiz temankan Iman masuk bilik OT (kat klinik je..) sebab hubby kat hospital. Masa kat luar dia leka main games hp dan buat2 tak dengar budak2 lain yang menjerit dan menangis. Cool je. Masa masuk pun even dah atas katil relax je sambil terus main games. Dalam hati aku..aikk!! biar betul budak ni.

Tapi bila doktor tu mula injek bius, Iman terus jerit.  Mengadoi2 sampai siap.

"doktor sakitlah!."

"doktor tak siap lagi ke?..adoiiii!!.."

hehehe...Iman2..dalam aku nak marah tu nak ketawa pun ada.

Yang bestnya aku sempat snap gambar Iman. Bila aku kata nak letak kat FB dia tak kasi.

"mama ni..itu pun nak letak".. malu sebenarnya sebab budak2 lain menangis sekejap tapi dia menangis sampai kesudah.

Pada masa yang sama hubby admitted kat Salam Med. Centre. Kali ni condition dia teruk sangat sebab alah dengan 3 jenis antibiotik sebab darah dia ada kuman. 3 hari aku tengok dia flat habis! Tergolek atas katil je. Tak lalu makan sampai bacaan kencing manis dia turun sampai 2. Bagi milo pun seteguk je yang dia minum. Sampai hari ni dia masih on MC. Aku lah yang terkejar ke sana ke mari dengan macam2 hal. Iman berkhatan, order muffin, rewang jiran sebelah buat kenduri dan cari baju nikah Aja sampai ke Klang. Nasib baik BP aku tak naik. Alhamdulillah..

Dan kelmarin..langit mendung kelabu. Angin ribut melanda Btg Kali. Memang dah nasib badan dah suratan atau kebetulan tak taulah. Huwaaa!!...kete aku kena hempap pokok! Habis pecah cermin belakang dan depan. Bumbung kereta remuk sikit.

Semuanya terjadi sekelip mata. Kereta aku dan Aja letak bawah pokok. Masa pokok tu tumbang Aja berada dalam kereta dia. Tak sempat nak stat enjin lagi pokok dah rebah menghempap kereta aku.

"mak ngah!..mak ngah!..kete mak ngah kena hempap pokok!".. hafiz jerit dengan panik sekali.

Semua berlari keluar rumah. Aku tengok langit gelap. Angin bertiup dengan kuat. Memang betul2 ribut.

"mak usu mana?.."  tiba2 aku teringatkan Aja sebab aku yang suruh dia alihkan kereta aku.

"mak usu dalam kete"...

"hah!..suruh mak usu keluar cepat!..keluar cepat!.." aku jerit bagai nak rak.

Hujan dah mula turun bersulamkan angin yang makin kuat menggila. Tiba2 nampak Aja berlari terus tanpa pandang kiri kanan masuk dalam pagar rumah. Masa tu ada sebuah kereta sedang lalu dan nasib baik kereta tu tak laju sebab keadaan hujan dan agak gelap.

"Fuh!..nasib baik mak usu bukan dalam kete mak ngah.." menarik nafas lega budak2 ni.

Dan ini lah sebahagian gambar yang sempat aku rakamkan selepas hujan reda sikit. Huhuhu..sedihnya. Dan lagi sedih sebab pokok yang hempap kereta aku tu ialah pokok durian tunggal abah...huwaaa!!!!



masih sempat tutup dengan kanvas sebelum hujan lebat dan angin ribut dah reda sikit.




tak dapat diselamatkan lagi..










selepas hujan..operasi menebang pokok tumbang.




pokok durian abah yang patah sekerat
(gambar dari hp)

 
.

keadaan selepas dikeluarkan dari runtuhan pokok.



IR : ada peluang tukar kereta baru nih...




No comments:

Post a Comment