Wednesday, December 15, 2010

aku berpuisi lagi..

bagaimana aku melupakanmu
jika setiap hari merindu
bagaimana aku membencimu
jika kau tetap dihatiku..


dari daerah hati yang paling dalam
ku bukakan ruang untuk kau huni
setelah berkurun daerah itu sepi
kau taburkan warna-warna pelangi
kau hidupkan hati yang telah lama mati
kau sinari dengan nur kasih suci


lena tak selalunya panjang
mimpi tak selamanya indah
andai bahagia itu
diutuskan darimu
aku terima seadanya
bahagia tidak bererti memiliki


kau dan aku
kita mengerti akan itu
kita takkan bersatu
kita takkan pernah bersatu...


Tuhan
maha agung kasihMu
maha indah cintaMu
izinkan aku menerima
secebis dari rasa itu
untuk ku hamparkan di hatiku
redhakan aku terima
ketentuan dariMu
ini adalah takdirMu
maafkan aku..



IR : bahagia tidak bererti memiliki..

No comments:

Post a Comment