Saturday, June 30, 2012

Pra Biskut Raya

Salam manis. Selamat berhujung minggu. 


Sebut pasal pra ni teringat sorang kawan ni. Baru2 ni member ofis, mek kelate Ninie balik kampong. Rajinnya kau ninie balik kelate. Bulan lepas baru balik kan? Dia kata apa.."balik kali ni balik pra ramadhan. Nanti bulan puasa balik lagi". Aik? balik kampong pun ada pra2? Macam2...


Syaaban dah hampir kepertengahan. Aura Ramadhan dah terasa dah. Puasa ganti semua dah langsai? Masih sempat lagi ni pada orang2 yang selalu buat last2 minit ganti puasa...(ingatan untuk aku). Tentu banyak kenduri tahlil, sambut puasa hujung minggu ni kan? Minggu lepas mak dah update kat aku berderet jiran2 dia buat kenduri. Alhamdulillah.


Sample2 biskut raya dah berjalan sekarang ni. Aku pernah rasa macam nak skip buat biskut raya bila setiap kali tiba Ramadhan tapi selalunya tetap ada order yang sampai walaupun sample tak berjalan pun. Selalunya dari teman2 yang biasa order ngan aku. Alhamdulillah....rezeki kan.


Tahun ni pun rasanya pada member2 yang terdekat aje kot. Dah berumur2 ni dah tak larat rasanya. Kerja kat ofis dan rumah. 2 tanggungjawab yang besar. Dan besar lagi t/jawab pada bulan Ramadhan nanti. Entahlah..just wait and see.


Saja je nak tayang the diva of cookies ni. Tahun ni diva aku ni ubah pesen sikit. Selalu bergulong kali ni membulat comey2 sikit. Ini semua gara2 acuan tart gulong aku Anas sorok kat mana tah. Sebab nak makan sangat aku buat bulat2 dan bagi lekuk2 sikit. Aku buat kecik2 je..apa orang kata... bite sized? Sekali masuk mulut terus ngap sebab tart ni lembut dan gebuszz. Bentuk ni ada orang panggil tart sekundang atau tart labu. Apa2 lah labu...


Cuci mata aje ye..























comey kan?

No comments:

Post a Comment