Monday, October 17, 2011

POP THE CAKE! CAKE POP.

Salam ceria.

Bila aku belek2 balik post2 kat blog ni terjumpalah satu post yg aku tak siapkan lagi. Still under construction..hehehe.. Baru masukkan tajuk je. Sebelum tu..memang aku ni blurr IT..tak tau nak adjust date post untuk setiap yang aku postkan sebab bila tengok balik entry baru2 ni date post tu terlewat sehari. Tak sempatlah nak belajar lagi pasal blog2 ni. Tak tau sebenarnya cara nak memeriahkan view pada blog ni.

Ok lah. Back to the title. Cake Pop!.

Buat kek ni mudah je. Sebenarnya dari dulu lagi aku dah pernah buat kek ni tapi tak tau lak omputih panggil kek ni cake pop. Kek ni macam adik beradik cake ball. Banyak jual kat kedai kek. Kek yang dihancurkan campur dengan cream buat bulat2 salut ngan cooking coklat dan golek2 atas coklat rice. Kawan aku names Wan tak makan kek ni bila dia tau kat kedai tu kek ni dibuat dari lebihan kek2 yang dah ditrim atau kek2 yang hampir nak expired.

Cake pop aku lain ok. Aku baked the cake khas untuk cake pop. Cuma sekarang dimodenkan variasi keknya. Kalau dulu hanya guna kek span. Aku buat guna kek coklat atau red velvet. Of course harganya pun berbeza.

U alls boleh buat sendiri. Senang je..nak lagi senang tengok kat you tube. Macam2 ada.


Masa ni (lama dah..) semangat nak buat cake pop membuak2. Tak sabar2 walau pun lolli pop stik tak de aku belasah je guna lidi satay! Yang penting jadi, cantik dan sedap. Ada rasa...





Sesuai untuk birthday party anak2.













Aku suka rujuk blog bubbleandsweet untuk cake pop yang comey dan kreatif. Pegi lah jenguk blog tu. Sorry tak reti nak link lah.


Daaa...

No comments:

Post a Comment