Wednesday, February 15, 2012

masih di sini..

"don't wait for the perfect moment
take a moment and make it perfect..
if you wait for the perfect moment
the perfect moment will pass you by.."

Salam manis.

No update on Aja's wedding. Ada member tanya tak update blog dengan gambar kahwin Aja? Tak de mood lah sebab banyak gambar pengantin tapi gambar aku tak banyak. Ada sekeping dua je..hahaha..boleh gitu?

Itu lah bahananya kalau lama tak berblog. Nanti lah update sikit2 sebab baru habis close acc. Fokus pada angka2 sampai terlupa pada alphabet. Tengah mengintai mood yang bertaburan entah ke mana. 

Para yang kat atas tu aku tulis masa tak de mood. Tiba2 je mood dah datang untuk menulis semula.

Ok..aku cuma update lagu2 background blog ni. Lagu yang bertukar dari lagu biasa sampai lagu yang korang tak pernah dengar macam lagu "don't cry Joni." Sebenarnya cerita dalam lagu tu adalah cerita yang pernah kita alami masa zaman muda remaja dulu atau masa zaman anak dara sunti.




Masa mula nak berkembang menjadi anak dara. Pertukaran emosi dari keanak2an kepada seorang gadis. Bilamana perasaan untuk mengasihi seseorang mula nak tumbuh dalam diri kita. Kita mungkin pernah ada 'secret admirer' pada seseorang yang lebih berusia dari kita. Tapi masa tu kita dianggap masih budak2 dan dia memang tak layan even pandang sebelah mata pun tidak kat kita. Kita je yang syok sendiri.

 Bila kita dah dewasa dan menjadi seorang gadis yang cantik...(cantik ke?) baru dia sedar kewujudan seorang bidadari ini ...hihihi..aku suka part yang ni. Masa ni selalunya dah terlambat.


Itu part sedih untuk dia tapi part sedih untuk aku ialah bila seorang 'secret admirer' yang gila kat aku ni..yang aku memang tak layan sebab masa tu study is my priority, no cintan2 masa sekolah tiba2 muncul depan mata aku masa aku dah ada anak 2. Its too late baby...simpan saje kenangan itu. (hello doktor..hati saya luka lagi!) ayat frust dia.





Nostalgia "dont cry Joni". Lagu Inggeris pertama yang aku 'jatuh cinta'. Aku bukanlah peminat setia lagu2 Inggeris tapi sebab BFF zaman sekolah sampai la ni yang selalu sangat speaking omputih dan hafal lagu2 tu yang buat aku kenal lagu omputih.

 Norehan Ayat my BFF sekarang ni dah jadi mak hajah.  Dia selalu nyanyi lagu ni dan aku hanya dengar suara dia yang sedap tanpa kenal penyanyi asalnya. Hingga lah sampai sekarang zaman cyber IT di hujung jari aku pun search lah lagu ni dan terjumpalah satu video ni yang very the touching. Tak sangka lagu yang aku suka satu masa dulu menjebak diri sendiri. Sebak! Its make me cry...huhuhu...

Dan macam biasa aku abadikan untuk blog aku di sini.








don't cry.. still here...


if you love something let it go
if it comes back to you, its yours forever
if it doesn't, then it was never meant to be..





No comments:

Post a Comment