Saturday, January 14, 2012

Renjis renjis dipilis..kemeriahan makin terasa.

"sometimes
someone has to walk out of your life
for someone better to walk in.."

Salam bahagia sebahagia2nya di awal tahun 2012 ini.
Hihihi...nampak lain tak background blog ni? Tahun baru aku nak buat sikit perubahan dari last year. Nak tukar background ni makan masa gak sebab masih terkial2 dengan dunia IT. Ni pun ambik templet yang sedia ada. Tengoklah..kalau boring tukar lagi. Tapi aku suka sangat ngan background yang lama tu. Romantis. Semuanya linda yang ajar. Thanks linda. Satu hari nanti aku nak buat cam blog dia punya templet.
Macam biasa awal2 tahun sibuk dengan anak2 sekolah dan kembali kelam kabut di awal2 pagi.
Balik keje sampai ke malam pun masih sibuk dengan macam2 benda yang nak dibuat.
Walala...diam tak diam lagi 3 minggu lebih je  majlis perkahwinan Aja. Dah terasa ‘kemeriahan’ kelam kabut buat persediaan dari A sampai Z.
Mak Abah dah tak lena tidur sejak sebulan lalu. Patut lah  balik kampong sekejap minggu lepas abah lagi kurus. Sampai demam2. Mak pun sama. Maklumlah perkahwinan anak bongsu..perempuan pulak tu walau pun ada anak mak dan abah  sorang lagi  yang masih tak lepas. Selalunya kalau anak perempuan yang kahwin meriahnya lebih sikit dari anak lelaki.
Aku tau sebenarnya hajat abah nak buat macam2 masa majlis tu. Masa malam berinai kalau boleh abah nak ada orang main celempong macam masa along kahwin dulu , ada bunga api yang macam malam merdeka tapi kecik sikit lah.Siang nya nak ada silat pengantin, kompang mesti ada. Ada dj pengantin dan masa pengantin lelaki datang kalau boleh nak sambut dengan tembakan meriam tak pun tembakan dari senapang patah pun jadi lah. Bunga telur abah nak yang real punya bunga telur bukan yang macam sekarang bagi goody bag yang ada jajan2 atau bagi cawan ke, mangkuk vantage ke.
Mak tak kata apa. Mak ikut aje. Nanti kalau banyak bangkangan abah sedih pulak sebab diusia2 cam ni abah dan mak sebenarnya amat sensitive. Cuma mak kata..sapa yang nak buat semua tu..? Sedara mara tak ramai. Ada pun nun jauh2 hujung benua. Harap tulang empat kerat anak2 je. Jiran2 memanglah ada tapi kalau family sendiri yang jadi orang kuat baru lah majlis meriah sampai periuk belanga boleh nampak kilauan dari jauh.
Kita orang anak2 ni..hihihi...buat mana yang termampu lah. Rasanya semua tu ada kot kecuali senapang patah aka meriam tu susah sikit le walau pun hubby polis tapi  ’lesen’ mahal loo..
Aku pun tumpang sama ‘pening’ bila ada benda2 yang last minit kena tambah lah, ada yang tak jadi nak buatlah dan ada benda baru yang kena cari. Cuma doa aku dan yang lain semuanya akan go smoothly macam jelly, bala jangan dicari rezeki dimurahi.
Bunga pahar 50% baru siap. Woi!..tak sampai 3 minggu lagi..gelabah ni..sebab bunga klasik tuh!..sebab nak buat yang klasik2 ni memang makan waktu, remeh temeh. Calang2 orang tak nak buat punya. Kalau aku bagi kat along suruh buat gerenti bunga tu ‘mati kering’. Tapi sebab aku ni memang suka dan cintakan bunga dan bila dah siap rasa satu kepuasan hati yamg amat bahagia dengan kerja2 yang remeh temeh tu maka aku lah orang yang paling layak..you deserve it ita! Harap2 aku tak ‘die standing’!.
Ni lah lebih kurang bayangan 'aksesories' masa majlis tu nanti.
Bunga pahar nak buat ala2 cam ni je..tapi yang ni tak klasik sangat. Aku punya klasik lebih sikit je.. guna creep paper aka orang dolu2 panggil kertas jagung.





Goodie bag dari brown paper ni nak bagi orang marhaban masa Majlis Khatam Quran.





 
bunga telur untuk tetamu ala2 cam ni kot..tapi tetap letak telur kat dalamnya.






tapi yang dah confirm bunga corsage untuk kaum kerabat pengantin is cam ni..aku yang buat..hihihi..



bunga poppy..aku jatuh cinta dah dengan bunga nih!



 

ok..sikit2 dulu intro untuk majlis tu. Mukadimah entry pertama tahun 2012 ni sebenarnya.

daa..
.

No comments:

Post a Comment