Tuesday, July 12, 2011

TERGOLEK DOK!

Salam penuh kesakitan.





Tergolek dok! Itu lah dia. Itu lah aku yang terjatuh, tergolek dok masa main netball.

Just imagine.. aku jatuh betul2 cam gambar kartun tu. Jatuh badan terhempas sebelah kiri. Jatuh masa lawan persahabatan dengan SALAM Medical Centre. Dah seminggu lebih berehat dari kecederaan. Aku pun tak pasti aku jatuh tu terlanggar kaki lawan atau tersandung kaki sendiri. Tapi yang pasti aku rasa betul2 rusuk sebelah kiri ni terhempas atas padang tar! Luka kaki tangan dan lutut. Sesak nafas sekejap. Nasib baik yang main tu ada nurse dan doctor. Dapatlah rawatan free.

Ini bukan kali pertama aku jatuh atau cedera masa main netball. First time 7 8 tahun yang lalu. Masa tu pun main atas padang tar. Jatuh yang amat teruk. Jatuh tertiarap dengan muka tersembam ke padang. Pun sebab terlanggar kaki lawan yang menghadang aku. Nasib baik muka tak apa2 sebab tangan aku dah menahan badan dari tersembam lebih teruk. Akibatnya pergelangan tangan kanan terseliuh dan jari kelingking retak. Jam2 tu jugak tangan aku dah bengkak. Langsung tak boleh main even nak pegang stering kereta masa nak balik pun terkial2. Akhirnya aku mc 1 bulan. Ulang alik hospital dan akhirnya jari kelingking aku sembuh tapi tak lurus cam biasa. Ada bengkok sikit. Kecacatan kekal dan berjaya dapat claim insuran. Duit insuran tu aku beli kasut sukan baru...hehehe..tak de lah. Aku pun tak ingat dapat berapa tah.


Bab2 cedera masa bersukan ni memang perkara yang amat ditakuti dan dijauhi oleh setiap athlit..(hehehe..aku athlit ke..?) Bila dah cedera peluang untuk beraksi cemerlang agak berkurangan. Semalam aku dah mula main balik. Sekadar nak test power sebab rasa sakit masih terasa. Rasa sakit kat tulang dada membawa ke tulang belikat di belakang. Tapi kan bila dah masuk padang memang tak hingat dunia. Aku take a prevention awal2..pakai korset kau! hahaha...

Sabtu Ahad ni bermulalah tournement tu. Baca doa banyak2 sebelum masuk padang. Bukan untuk menang saja tapi untuk keselamatan. Lepas ni satu yang pastinya...aku kena 'gantung kasut' untuk selama2nya...(boleh ke?)


IR : luka di tangan nampak berdarah...

No comments:

Post a Comment