Thursday, July 14, 2011

APA REZEKI HARI INI?

Selamat sore.


Lunch apa hari ni? Rezeki harimau kah atau rezeki seciput? Cerita pasal rezeki kita selalu merujuk pada makanan. Makan kat JM Beriani yang lazat atau Full House kat Sunway Giza memang best giler!  Rezeki aku hari ini (lunch) hanyalah pisang goreng!


Selalunya breakfast kalau aku ambil yang berat cam nasi lemak lunch mesti yang ringan sikit. Hari ni breakfast kuih muih saje so lunch ingat nak makan berat tapi tiba2 selera cam pudar je. Perut rasa kenyang cuma tekak yang minta diisi. Aku kirim kat Ina buah dan karipap saje untuk lunch ni. Balik dari lunch Ina hanya menghulurkan pisang goreng pada aku.


"maaf kak ita, tak de orang jual buah dan karipap. Ina belikan pisang goreng je.."


"oh tak pe.." aku terima goreng pisang yang hampir sejuk.


sambil makan goreng pisang yang aku rasa memang tak sesuai untuk lunch hati tiba2 terdetik.


"syukurlah tu..buat alas perut dari tak de langsung!"


Redhalah..inilah rezeki aku tengahari ini.


Esok?..hehehe...ada orang nak belanja. Minggu depan pun ada orang nak belanja sebelum masuk Ramadhan. Alhamdulillah..




IR : rezeki secupak boleh jadi segantang.

No comments:

Post a Comment