Friday, June 17, 2011

NORA ELENA VS KASIH YANG SUCI

Salam ceria dan bahagia.

Fuhh!..semalam menamatkan 24 episod drama Nora Elena. Back to normal life. Kalau tak terganggu gak lah beberapa perkara. Yang pasti sepanjang follow drama ni balik keje terus balik rumah seblm jam 7.00pm.

Follow sebab dah baca novel ni. Bila tengok episod mula2 Elena tumpahkan air kat baju Seth tiba2 aku teringat. "eh! cam dalam novel tu lah.." lepas tu confirm lah memang adaptasi dari novel Kasih Yang Suci.

Aku memang minat baca novel sejak dulu2 lagi. Kalau dah baca novel 'tak hingat dunia'. Berlambak2 novel dalam simpanan sampai lah kahwin stop! Hubby tak galakkan aku baca. Buang masa katanya. Aku tak salahkan dia. Mungkin dia tak terdedah dengan bahan bacaan cam tu dan mungkin dalam jiwa dia tak de rasa seni dan sastera. Dalam jiwa tak de taman! Itu beza aku dgn dia. Aku akur. Cuma yang dia tak boleh stop aku ialah pinjam dari kawan2. Sorry yang..! 

Novel pertama aku baca - Badai Semalam oleh Khadijah Hashim. Pinjam kakak form 5 punya. Baca sampai bengkak2 mata. Sedih kau! Jalan cerita, bahasa dan cara penyampaian menusuk ke jiwa. Aku suka juga novel oleh Adibah Amin, Sharifah Abu Salem dan siapa tu yang tulis novel Ombak Rindu..Norhayati Ibrahim kot dan beberapa novelis wanita yang lain.

Novel Kasih yang Suci ni pinjam dari kawan. Baca dalam keretapi Senandung Malam last year dan habiskan sampai ke Butterworth esoknya. Jalan ceritanya ok cuma aku rasa bahasa dan plot agak longgar. (memandai je..) mungkin sebab aku selalu baca novel oleh penulis yang dah ada nama dan hasil tulisan mereka memang padat dan mantap. Kasih yang Suci masih banyak yang perlu dibaiki sebab bila dah habis baca rasa macam ada yang kurang dan tak 'menyengat'. Tapi bila diadaptasikan ke drama..wow! two thumbs up! Best giler! Pengarah, penulis skrip dan pelakon2nya hebat! masuk dengan lagu2 sound tracknya..semuanya menjadi! Apa2 pun watak Seth Tan dalam novel aku rasa lagi romantik giler! Nasib baiklah Aaron Aziz yang bawakan watak Seth tu dalam drama. Layanlah sikit..he..he..he.. entry kali ni sebagai penyeri blog aku. Enjoy..
















Lepas ni Aaron Aziz akan muncul dalam filem Ombak Rindu bersama Maya Karin dan teater Badai Semalam bersama Erra Fazira. Mamat ni popular lah tahun ni. Boleh dapat anugerah kat ABP thn depan tak?


IR : masihkah ada ruang di dalam hati mu..

No comments:

Post a Comment