Wednesday, November 7, 2012

SERBA TAK KENA


Assalammualaikum.

Pagi hari yang cerah. Petang nanti tak tentu lagi. Hampir setengah hari ini segala yang berlaku buat aku bagai tak menentu. 

Dari malam tadi bermula rentetan serba tak kena. Buat Red Valvet cupcake macam biasa tapi entah macamana aku tambah baking powder dalam SRF!
Kek naik cantik tapi dalam jadi kosong. Terlalu gebu.  Lepas satu loyang masak adunan yang lain aku masukkan dalam loyang besar sekali gus. Tak membazir souffle cup aku.

Buat lagi satu adunan. Entah macamana juga mungkin terlalu kalut dan kelam kabut nak kejar masa, masa nak masukkan kek dalam oven loyang jatuh terbalik. Bergelempangan cupcake aku! Ada lebih kurang 30 biji. Dapat selamatkan sebiji dua je. Lantai dapur jadi red carpet!

Adoi!!

Dengan selebih adunan yang ada dapat juga dalam 50 pcs yang kecik2. Buat ringkas2 deconya. Nak buat bunga carnation sekuntum atas kek entah mana silapnya lagi nozzle bintang aku meragam. Belasah je lah. Untuk makan2 nasib baik bukan orang tempah.

Otw ke ofis ketika susur ke kiri nak ke Prima U1 tiba2 sebuah kereta membelok di depan aku tanpa sebarang signal! Nasib baik tak de apa2. Entah kenapa kali ni aku blur..tak bunyikan hon 'menjerit' seperti biasa. 

Sampai ofis tengok kerja2 yang berlambak2, orang tanya payment, minta petty cash, incoming call, incoming fax pasal account..tiba2 aku rasa macam nak berhenti aje. Tensionnyaaaaa!!!!....

Gedegang! Aku blur!..




Petang nanti tak tau apa lagi yang tak kena.

Moga Allah memberi kekuatan@petunjuk to settle this small matter. Amin.


No comments:

Post a Comment