Tuesday, March 5, 2013

PEJUANG BANGSA PAHLAWAN IBUNDA

Assalammualaikum.

Sejak semalam hati sedikit beremosi. Semalam secara tidak sengaja aku menonton live siaran dari TUDM Subang ketibaan jenazah 2 anggota keselamatan yang gugur di Lahad Datu.

Sebelum ini aku dengar2 macam tu aje peristiwa yang berlaku di Lahad Datu. Bila aku sendiri yang melihat ketibaan jenazah disambut oleh ahli keluarga dan pihak2 atasan dalam pasukan keselamatan dalam suasana sedih hati tiba2 menjadi sangat sayu. Airmata terus mengalir laju. 

Gugurnya anak bangsa dalam mempertahankan maruah negara. Pemergian yang diratapi oleh ahli keluarga. Harimau mati meninggalkan belang, mereka mati meninggalkan nama. Jasa mereka akan tetap dikenang. Nama mereka terpahat dalam sejarah keberanian. Keberanian berada di barisan hadapan demi sebuah perjuangan untuk negara.

Takziah untuk seluruh keluarga perwira yang telah gugur mempertahankan Lahad Datu. Rakyat Malaysia pastinya akan sangat terhutang budi dan nyawa kepada anggota2 keselamatan yang telah gugur dan juga yang sedang menggalas senjata di sana ketika ini.




Harum namamu di persada negara seharum bunga kemboja di dinihari.



Di sini tanah air kita
di sini bermula
di sini berakhir
walau tanah sekangkang kera
tapi penuh azimat berganda

bersatulah
menghapus agenda tersemat
penuh dendam kesumat
sanggup menggadai negara 
dek nafsu yang bermaharajalela
rakyat menjadi mangsa

Di sini tanah kita
warisan zaman berzaman
kita genggam erat erat
kita pegang kuat kuat
kita peluk ketat ketat

Di sini tanah air kita
di sini bermula 
di sini berakhir
Malaysia ku...








No comments:

Post a Comment