Saturday, August 23, 2014

WE'RE A FAMILY.

Assalammualaikum.

Rasa sebak, sedih dari hari semalam masih terbawa2 hingga ke hari ini. Menatap cerita2 tentang MH17 di laman FB sempena hari Malaysia berkabung semalam buat airmata terus mengalir. Satu penghormatan besar dari negara, dari kita rakyat Malaysia untuk semua yang pergi dalam nahas MH17 17 Julai 2014 yang lalu di Ukraine. 




Tersentuh sungguh dengan cerita di bawah apa sebenarnya yang dilalui oleh waris mangsa yang terlibat. Klik tulisan berwarna untuk membaca kisah Asmaa isteri Co-Pilot MH17 Ahmad Hakimi Hanapi yang sangat tabah menghadapi saat-saat kehilangan suaminya.



rindu berjuta persen hasil nukilan blogger Jumie yang merupakan teman rapat kepada Asmaa.


Walau bermacam-macam cerita tentang keadaan MAS yang kita dengar sekarang tapi aku tetap berbangga dengan syarikat penerbangan Malaysia ini. Satu lambang kejayaan Malaysia yang sangat besar di mata dunia. 

Setiap kali melihat staff-staff MAS dalam pakaian seragam mereka yang kemas dan cantik secara automatik perasaan bangga yang melangit tinggi terhadap kerjaya ini tersemat di jiwa. Terbang tinggi mereka membawa nama Malaysia ke serata dunia tanpa rasa ragu dan bimbang tentang keselamatan diri. Harga nyawa bagai tidak dipandang. Amanah kerjaya jua yang dijulang. Setiap kali terbang belum tentu mereka akan pulang.









(google)






Kehilangan mereka adalah kesedihan untuk kita semua.


bersemadilah dengan tenang wahai jiwa-jiwa yang hilang.





Al fatihah.





No comments:

Post a Comment