Friday, May 3, 2013

YANG MANA SATU?

Assalammualaikum.

Salam Jumaat yang dirahmati. Baru dapat menulis lagi. Sibuk macam2 hal tapi tak dapat dikongsikan segala di sini.
Bukan sibuk berkempen untuk mengundi tapi biasa lah sibuk semedang dengan hal2 keluarga dan kerja.

Hujung minggu ni satu tarikh keramat yang ditunggu2 oleh semua warganegara yang layak. Hari mengundi untuk PRU 13. 5  May 2013 atau 5/5/13.

Dah tau nak undi parti mana? Bermacam2 warnakan?  Sampai saat ini kalau anda seorang rakyat Malaysia yang bertanggungjawab tentu dah ada pilihan nak pangkah yang mana. Yang atas pagar ni selalunya susah sikit nak decide yang mana satu. Tengok parti tu ok, tengok parti yang ni pun ok, sama je. Kalau macam tu lebih baik buat solat istikharah. Bukan untuk cari jodoh sahaja ye. Ini untuk satu pilihan yang paling bijak yang menentukan masa depan kita. Masa depan bangsa, agama dan negara.

Merata2 tempat 'meriah' dengan poster macam2 parti. Macam satu perayaan pulak. Perayaan 5 tahun sekali. Memang best, meriah!

Ceramah, kempen? Maaflah..aku tak de masa nak dengar ceramah2 tu. Lebih banyak masa 'berceramah' dengan anak2 yang semakin leka dengan tab samsung yang baru. Adoi!!!...anak2...



Sedikit gambar sebagai memeriahkan blog dan tanda kenangan blog aku berada di zaman PRU 13.



Tetap bersemangat walau dibom, dibakar dan dibuang gambar2 pemimpin parti. 







Parlimen Shah Alam - Huh!..kerusi Parlimen paling 'panas' di Selangor. Penuh kontroversi!  Aku salah seorang pengundi untuk Parlimen ini (P108).








Masih boleh bertahan untuk 5 tahun lagi? Tunggu 5 May nanti.




DUN Batang Kali - kampong aku ni. Maaflah aku tak mengundi kat sini sebab orang2 Shah Alam ramai pengundi luar. Bila mengundi balik kampong masing2. So Shah Alam jadi tempat aku mencari rezeki patut aku mengundi kat situ. Susah senang, jatuh bangun kat situ (cewah!).  Penggal lepas BN, penggal ni ontah lah..tapi tengok belon tak naik2 pun...hihihi...sebenarnya anak2 yang teruja suruh aku tangkap gambar ni sebab belon ni betul2 'mendarat' depan mata masa gi shopping kat Liga Emas.


Fikir2 dan pangkah2lah yang terbaik!


You are the best!








1 comment: